Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Alimentaţia în perioada alăptării

Alimentaţia în perioada alăptării

Alăptarea este un proces energetic foarte solicitant pentru organismul tău. În timpul alăptării aportul caloric zilnic ar trebui să fie cu 500 kilocalorii mai mare faţă de aportul obişnuit. Şi cu acest aport mărit de energie vei pierde în medie din greutate 0,5 kg/săptămână. Este greşit să credem că laptele matern se va produce în cantitatea necesară corespunzătoare din rezervele de grăsimi acumulate în timpul sarcinii. Formarea laptelui este în mare măsură dependentă de cantitatea şi calitatea alimentaţiei; o influenţă deosebită o au frecvenţa alăptării şi cantitatea de lapte matern supt de copil.

De aceea, dacă dorești să ai suficientă cantitate de lapte matern de calitate, ar trebui să ai o alimentaţie complexă, diversificată, echilibrată şi să creşti aportul caloric zilnic, în comparaţie cu perioada în care nu ai alăptat.

Nu există aşa-numitul „lapte matern slab”. Dacă alimentaţia ta este suficient de variată şi cu putere calorică adecvată, laptele tău conţine tot ce este necesar pentru creşterea şi dezvoltarea reuşită a copilului. Doar subnutriţia sau alimentaţia neadecvată a mamei care alăptează duce la compoziţia nesatisfăcătoare a laptelui matern.

Înregistrează-te ca membru că să citești tot articolul sau intră în cont.
Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare