Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Care este dieta potrivita in timpul alaptarii pentru o mama sanatoasa si un copil sanatos

Care este dieta potrivita in timpul alaptarii pentru o mama sanatoasa si un copil sanatos

Multe din proaspetele mamici se intreaba cum se va schimba dieta lor in timpul alaptarii.  Adevarul este ca nu trebuie sa faci mari schimbari in dieta, in aceasta perioada, daca ai deja un stil de viata sanatos, in care alimentatia este esentiala.

Pastreaza o dieta echilibrata pentru sanatatea ta si a copilului tau

Una din  minunile laptelui matern este ca poate asigura copilului tot necesarul nutritional chiar si atunci cand dieta ta nu este perfecta. Totusi, daca dieta ta este prea saraca in calorii sau se bazeaza doar pe o categorie de alimente si exclude alte alimente esentiale, acest lucru poate afecta cantitatea si calitatea laptelui tau.

Daca cel mic nu va resimti devierile din dieta ta pe termen scurt, acest lucru nu inseamna ca sanatatea ta nu va fi afectata iar cantitatea si calitatea laptelui vor avea de suferit, pe termen lung.  Atunci cand nu ii furnizezi organismului tau nutrientii de care are nevoie, acesta apeleaza la rezervele sale, care se pot epuiza, in scurt timp. In plus, ai nevoie de putere si energie pentru a putea face fata solicitarilor fizice pentru ingrijirea bebelusului.

Multor mame care alapteaza li se face foame foarte des, ceea ce este de inteles. Corpul tau munceste in plus pentru a produce laptele pentru copil. Daca mananci des si putin, cu cateva gustari intre mesele principale, asa cum ai procedat in timpul sarcinii, poti tine foamea sub control si nivelul de energie ridicat.

O dieta echilibrata trebuie sa contina cateva elemente esentiale. Consumand o combinatie de carbohidrati, proteine si grasimi bune, te va ajuta sa te simti satula pentru mai mult timp si sa asiguri organismului nutrientii de care are nevoie.

Carbohidratii complecsi, precum cerealele intergrale, fructele  si legumele proaspete nu numai ca asigura mai multi nutrienti decat mancarea procesata, ci si asigura energie de calitate pentru mai mult timp. Sa alegi alimente din toate grupele este esential pentru a-ti furniza vitaminele de care tu si copilul tau aveti nevoie.

 

Cand vine vorba de grasimi, alege grasimile mono si polisaturate pe care le vei gasi in uleiul de masline, pestele gras (somonul), avocado, maslinele, nucile si semintele. Consumul de grasimi nesanatoase (trans si saturate) va afecta compozitia laptelui iar acest lucru se va vedea in sanatatea copilului tau.

Nu mai numara caloriile

Nu exista un raspuns universal valabil pentru cate calorii trebuie sa consume o mama in timpul alaptarii. Insa, in general, cele mai multe femei care alapteaza au nevoie de un plus de 500 de calorii pe zi, in comparatie cu mamele care nu alapteaza, ajungandu-se la un total de 2.500 de calorii pe zi.

In loc sa numeri caloriile, urmareste senzatia de foame si foloseste-o drept reper pentru cat de mult trebuie sa mananci. Cantitatea exacta depinde de factori individuali, precum greutatea, efortul fizic pe care il faci, felul in care functioneaza metabolismul tau si cat de des alaptezi.

Unele proaspete mamici pierd greutatea din sarcina foarte repede, in timp ce altele duc o adevarata lupta. Totul depinde de organism, alegerile alimentare, nivelul activitatii fizice si de metabolism. Cel mai bun plan este sa pierzi kilogramele in mod gradual si este de asteptat ca revenirea la vechea silueta sa se faca in decurs de un an.

Nu incerca sa slabesti prin dieta pana ce nu treci de primele doua luni dupa nasterea copilului. O dieta saraca in calorii, in primele doua luni, iti poate reduce cantitatea de lapte. O jumatate de kilogram pe saptamana este greutatea pe care o poti pierde in mod sanatos, combinand alimentatia sanatoasa cu exercitii fizice usoare. Scaderea brusca in greutate poate afecta rezerva de lapte. Daca pierzi mai mult de o jumatate de kilogram pe saptamana, este un semn ca alimentatia ta nu contine suficiente calorii si trebuie sa faci o schimbare. 

Dacă ţi-a plăcut şi ai găsit informaţii utile, împarte-le şi prietenelor tale.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare