Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Hrana sănătoasă pentru a avea un lapte bogat în nutrienți

Hrana sănătoasă pentru a avea un lapte bogat în nutrienți

Știm deja că laptele matern conține toți nutrienții necesari dezvoltării bebelușului, el adaptându-și compoziția în funcție de nevoile micuțului. De aceea este important să îi asiguri micuțului tău o nutriție adecvată în primele 1000 de zile, o fereastră unică de intervenție pentru sănătatea viitorului adult.

Medicii pediatri spun că alimentația mamei se reflectă în lapte. Poți avea grijă de copilul tău având grijă de tine. Așadar, regimul alimentar echilibrat și sănătos se menține pe toată durata alăptării.

Ca în sarcină, curele de slăbire sunt excluse deoarece alimentarea cu prea puțină energie și pierderea prea mare în greutate au efecte negative asupra producției de lapte. De asemenea, o cură de slăbire conduce către un aport mic de vitamine și minerale, atât de necesare dezvoltării copilului.

Copilul are nevoie de calciu, vitamine, minerale, proteine și oligozaharide pentru a se dezvolta sănătos. Pentru a-i transmite bebelușului tău toate aceste nutrimente, mai întâi trebuie să ți le procuri tu însăți.

Așadar, alimentația unei mame care alăptează trebuie să fie cât mai diversificată. Legumele și fructele joacă un rol important în hrana unei proaspete mămici, în special cele pline de culoare, precum roșiile, caisele, smochinele, prunele.

Consumul de fibre este indicat, întrucât majoritatea mamelor întâmpină probleme ale tranzitului intestinal. Produsele lactate precum brânza, laptele, iaurtul nu ar trebui să lipsească din alimentația mamei. La recomandarea medicului, se pot lua și suplimente alimentare cu vitamina D în fiecare zi. Ideal este să consumi pește de 2-3 ori pe săptămână pentru a-ți procura acizi grași esențiali.

O altă componentă importantă a alimentației unei mame în timpul alăptării este hidratarea. Consumul de apă ar trebui să se ridice la cel puțin 2 litri pe zi. Este bine ca mămica să aibă tot timpul o băutură lângă ea atunci când alăptează, care să fie de preferat apă, lapte sau suc 100% natural. Alte băuturi nu înlocuiesc necesarul de apă. Ceaiurile îndulcite sau sucurile (cu excepția celor naturale) nu asigură hidratarea necesară și pot cauza depunerea câtorva kilograme în plus.

Există câteva alimente pe care ar fi bine să le eviți. Cofeina și alcoolul în exces pot dăuna bebelușului tău, precum și tutunul, la care ar trebui să renunți în perioada alăptării. Este bine să limitezi consumul de cafea sau de energizante pentru că riști să-i transmiți un surplus de energie micuțului. Ceapa, usturoiul și varza sunt alimente care trebuie consumate în cantități mici. Fii atentă la produsele care pot declanșa anumite reacții la bebeluș, de la agitație la alergii: preparate din soia, fructe de mare, nuci, alune, citrice.

Alimentația ta în perioada sarcinii și în perioada alăptării, este, așadar, și alimentația micuțului tău. Dacă adopți un regim alimentar corect, îi oferi un start bun în viață copilului tău.

Dacă ţi-a plăcut şi ai găsit informaţii utile, împarte-le şi prietenelor tale.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare