Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Recomandări nutriționale pentru mama care alăptează

Recomandări nutriționale pentru mama care alăptează

Dacă te-ai obișnuit cu regimul alimentar echilibrat din perioada sarcinii, este perfect, căci aceleași principii trebuie respectate și în perioada alăptării. În continuare tu ești unica sursă de hrană a bebelușului tău, așa că trebuie să te asiguri că hrana oferită este calitativă din punct de vedere nutrițional. Iată 5 recomandări care, odată respectate, te vor ajuta să pui bazele sănătății micuțului tău în primele 1000 de zile.

1) Mănâncă sănătos și echilibrat

Regula conform căreia nu trebuie să mănânci mult, ci foarte bine se aplică și pe întreaga perioadă a alăptării. Așadar, este bine să alegi alimente de calitate, bogate în nutrienți. Carnea slabă, legumele, fructele, semințele, lactatele, cerealele sunt foarte importante și trebuie să te asiguri că mănânci cât mai variat, astfel încât să acoperi toate nevoile nutriționle nu doar ale tale, ci și ale sugarului.

2) Consumă cât mai multe proteine

Proteinele sunt esențiale pentru organism, fie că vorbim de cel al unui bebeluș, fie că vorbim de cel al unui adult. Desigur, asta nu înseamnă că poți consuma carne în mod exagerat. Cea mai bună carne este cea de curcan, pui sau pește, iar cea mai bună modalitate de preparare este la grătar. Iaurturile conțin și ele proteine. Este bine să optezi pentru iaurturi naturale nedegresate. Proteine se găsesc și în lapte și mazăre, așa că dacă le poți consuma cât mai des este foarte bine.

3) Ai grijă la aportul de calciu

O mamă care tocmai a dat naștere unui copil are pierderi semnificative de calciu, care trebuie suplinite. Alăptând, o parte din calciu o transmiți bebelușului, așa că trebuie să te asiguri că ai un aport de calciu care să vă acopere nevoile amândurora. Lactatele sunt bogate în calciu. Ideal este să consumi cel puțin un pahar de lapte sau un iaurt zilnic. Sardinele (în conservă) au un aport semnificativ de calciu. La fel și migdalele, smochinele uscate sau semințele de susan.

4) Consumă alimente bogate în fier

Pe toată durata primelor 1000 de zile, fierul joacă un rol important, fiind un micronutrient esențial pentru buna dezvoltarea fizică și cognitivă a bebelușului. Deficitul de fier din această perioadă conduce la anemia feriprivă, care este greu de corectat și are consecințe semnificative asupra sănătății. Așadar, consumă cât mai mulți ficăței de pasăre, pește, nuci și legume cu frunze verzi. Poți recurge și la suplimente de fier, însă ideal este să-ți procuri acest necesar din alimente naturale.

5) Hidratează-te cât mai mult

Având în vedere că aproximativ 70% din organismul uman este compus din apă, putem spune că hidratarea înseamnă viață. În plus, hidratându-te stimulezi secreția de lapte. Dar hidratarea nu înseamnă orice lichid, ci doar apă. Trebuie să stai departe de cafea, alcool sau sucuri din comerț. Sucurile naturale preparate acasă sunt sănătoase, însă nu suplinesc apa.

Dacă ţi-a plăcut şi ai găsit informaţii utile, împarte-le şi prietenelor tale.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare