Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Humus

Humus

Ingrediente pentru 4 porții:

  • 2 căni cu boabe de năutul
  • 5 linguri de sos tahini (pastă de susan)
  • un cățel de usturoi, tocat
  • o lingură de suc de lămâie
  • 2 linguri de ulei de măsline (presat la rece)
  • un vârf de cuțit de chimen, măcinat în prealabil

 

Timp de preparare: 5 minute (dacă folosești năut gata fiert sau din conservă)

Mod de pregătire: Dacă fierbi tu năutul, este bine să-l lași la înmuiat în apă, de seara până dimineața, pentru a-l fierbe mai ușor (în aproape o oră și jumătate).

Dacă folosești năut din conservă, clătește-l bine, în mai multe ape, până când apa rămâne clară, apoi scurge-l. Pune în blender năutul, pasta de susan, usturoiul, sucul de lămâie, o lingură de ulei de măsline și chimenul. Pasează bine totul, până când obții o pastă fină.

Poți servi imediat sau după ce a stat la frigider o oră.

 

Meniu bogat în: acizi grași esențiali, fier, vitamina B6, mangan, acid folic și aminoacizi (care îmbunătățesc calitatea somnului).

Truc: copiilor mai mari le poți face lipie cu humus. Unge humusul pe o lipie, presară apoi și câteva bucățele de roșie (sau, mai bine, tabouleh, din roșii și mult pătrunjel, care conține foarte multă vitamina A și C) și înfășoară lipia, ca pe o clătită. Pentru a-i fi mai ușor juniorului să o mănânce, o poți tăia în jumătate.

Dacă ţi-a plăcut şi ai găsit informaţii utile, împarte-le şi prietenelor tale.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare