Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Ce tip de sport poate face bebelușul tău

Ce tip de sport poate face bebelușul tău

Gimnastica pentru bebeluși. Poți începe să antrenezi musculatura bebelușului tău încă de la vârsta de 4 luni. Astfel, îl vei ajuta să facă primii pași mai repede. Este important să începi programul de gimnastică cu exerciții foarte simple, pentru ca mai apoi, după ce bebe mai crește și se dezvoltă, să treci la un nivel de complexitate mai mare a mișcărilor. Exercițiile pe care le poți introduce pentru prima dată în ritualul de gimnastică al piticului sunt:

  • Bicicleta cu picioarele. Prinde cu câte o mână picioarele bebelușului și începe să i le miști ca și când ar pedala la bicicletă. Fă acest exercițiu timp de 2-3 minute.
  • Rostogolitul pe o parte. Ținându-ți puiul pe burtică, încurajează-l să ridice capul, să se împingă în mânuțe și să se rostogolescă. Acest exercițiu este extrem de util pentru dezvoltarea musculaturii gâtului, spatelui și abdomenului.
  • Morișca cu brațele. Culcând pe spate bebelușul, apucă-i brațele și rotește-le înainte și înapoi.

 

Pe lângă aceste tipuri de exerciții, poți încerca să-l stimulezi pe bebeluș să se ridice în funduleț, să-i ridici piciorușele alternativ sau alte mișcări ușoare.

După vârsta de un an, micuțul poate merge și deja își poate coordona mișcările mai bine. Așadar, dincolo de activitățile fizice specifice copilului mic (alergat, joacă în parc, dat în leagăn etc.), poți alege un tip de sport pe care să-l practice, în funcție și de temperamentul său.

Înotul îi asigură piticului o dezvoltare armonioasă și un sistem imunitar puternic. Poți opta pentru acest tip de sport, întrucât există mai multe centre de educație acvatică pentru micuți și este considerat a fi extrem de util pentru juniori.

Fotbalul este probabil sportul preferat al băiețeilor, care îi ajută nu numai să dobândească o condiție fizică bună, ci și să se distreze. Astfel, practicarea fotbalului este cea mai bună metodă de a îmbina utilul cu plăcutul. Desigur, la o vârstă fragedă, cel mai potrivit este ca fotbalul să rămână la nivel de joacă, urmând ca după câțiva ani să îți înscrii piticul într-un club.

Gimnastica și baletul sunt alte sporturi care pot fi practicate cu plăcere de micuți. De asemenea, dansul este o bună alternativă pentru prichindeii jucăuși. În plus, aceste tipuri de exerciții fizice pot fi făcute în familie, fiind idei excelente de activitate pentru tine și micuțul tău.

Exercițiile fizice pentru micuț sunt esențiale pentru dezvoltarea sa fizică sau motrică și pentru a-l încuraja să devină un copil activ mai târziu. Introducând sportul cât mai devreme în viața piticului, îl ajuți să fie sănătos, să capete energie, dar și să să-și dezvolte capacitățile mentale.

Dacă ţi-a plăcut şi ai găsit informaţii utile, împarte-le şi prietenelor tale.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare