Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Cum să faci faţă lipsei de somn

Cum să faci faţă lipsei de somn

Suntem siguri că noul membru al familiei tale îţi solicită toată atenţia şi că a avea grijă de el poate fi obositor. Probabil că te simţi extenuată şi singurul remediu eficient este să dormi bine câteva ore. Dar cum poţi face aceasta, având un nou-născut de care trebuie să ai grijă?

Sfatul nostru este să încerci să dormi odată cu copilul tău. Sau să-ţi rogi partenerul, prietenii sau rudele să aibă grijă de copil în timp ce dormi, chiar şi numai pentru o oră. În plus, poţi folosi câteva trucuri care să te ajute să faci faţă mai uşor oboselii.

Unii părinţi prezintă tulburări grave de somn în primele luni petrecute cu noul copil.

Lipsa de somn: primele semne

Unii părinţi prezintă tulburări grave de somn în primele luni petrecute cu noul copil. Există două semne clare în acest sens: dacă dintr-o dată nu mai poţi dormi sau daca te simţi frântă de oboseală, chiar şi atunci când copilul doarme pe parcursul nopţii.

Semne ale lipsei de somn sunt şi momentele în care:

  • Eşti din ce în ce mai nervoasă şi iritabilă.
  • Te simţi adormită în timp ce conduci.
  • Nu te trezeşti când sună ceasul dimineaţa.
  • Te lupţi să rămâi trează după-masa.

 

Cum poţi să combaţi aceste simptome?
  • Menţine-ţi cumpătul: când eşti obosită, este mult mai probabil să reacţionezi exagerat la mici supărări. Încearcă să-ţi păstrezi calmul: respiră adânc şi fă o scurtă plimbare, atunci când te simţi prea nervoasă.
  • Nu conduce maşina atunci când te simţi prea obosită. Dacă ai copilul sau orice alt pasager cu tine în maşină, rişti să pui în pericol viaţa tuturor.
  • Dimineaţa, încearcă să te trezeşti la aceeaşi oră. Programul te va ajuta să-ţi reglezi ritmul şi poţi ajunge să te trezeşti singură înainte să sune alarma.
  • Asigură-ţi mese echilibrate: dacă pe parcursul zilei mănânci alimente bogate în zahăr, cum sunt chipsurile, dulciurile sau ciocolata, te vei simţi obosită. Alege în schimb fructe, vegetalele, salatele, carnea de pui sau peşte.

 

Dimineaţa, încearcă să te trezeşti la aceeaşi oră. Programul te va ajuta să-ţi reglezi ritmul şi poţi ajunge să te trezeşti singură înainte să sune alarma.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare