Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Atenție la obezitate!

Atenție la obezitate!

Pentru copiii mai mici de 2 ani, medicii folosesc un grafic care ia în calcul raportul dintre lungimea și greutatea copilului, pentru a determina dacă aceștia sub supraponderali. Este o altă ecuație decât cea folosită în general pentru calcularea BMI. Dacă procentul rezultat este mai mare de 85%, copilul este considerat obez.

Obezitatea se poate instala din primele luni de viață. Sunt copii care în mod natural au un apetit crescut, iar acesta este încurajat de mamă, care este foarte mândră că cel mic papă 3 biberoane de lapte sau rade din farfurie echivalentul porției pentru un adult. Uneori, mama se luptă cu propria mamă (bunica celui mic), pentru a o convinge că să papi tot din farfurie nu este sănătos, ci, dimpotrivă, dăunător, pentru că mai vechile generații și-au crescut copiii pe principiul ”gras și sănătos”.

Cum previi obezitatea:

  • Copiii alăptați sunt mai puțin supuși riscului de obezitate mai târziu în viață, așa că este bine să prelungești alimentația naturală și după 6 luni, când începe în mod obișnuit diversificarea alimentației.
  • Nu obișnui copilul cu gustul dulce. Obiceiurile alimentare se formează din primele luni de viață, iar cei mici sunt mai predispuși să accepte gustul de dulce, pentru care au, se pare, o preferință, încă din viața intrauterină.
  • Nu folosi sub nicio formă mâncarea ca pe o recompensă sau ca pe o pedeapsă. Copilul nu este un cățel! Obiceiul de a oferi mâncarea pe post de recompensă are și alte dezavantaje, în afară de kilogramele în plus: creează o relație emoțională nesănătoasă a copilului cu mâncarea, iar el va apela la mâncare de câte ori va avea câte o dezamăgire sau vreo anxietate, mai târziu, ca școlar, adolescent și adult.
  • Încurajează activitățile fizice pentru copilul tău: redu la minim timpul de stat în fața televizorului, la desene animate și ieșiți în parc. Ia-i tricicletă, apoi bicicletă (cu roți de sprijin), iar când este mai mare, o bicicletă sau role, pentru a consuma calorii și energie și a se dezvolta armonios.
  • Mișcorează porțiile – în primii ani de viață, stomacul unui copil este de 10 ori mai mic decât al unui adult, iar copilul nu trebuie să consume la o masă aceeași porție ca un adult.
  • Oferă-i gustări sănătoase – legume și fructe sau cereale integrale, fără zahăr adaugat, în loc de prăjituri, chipsuri și deserturi industriale.
Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare