Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Revino la forma fizică optimă după naștere

Revino la forma fizică optimă după naștere

După naştere, vei simţi nevoia să revii la forma fizică iniţială. De aceea, e bine să începi un program de exerciţii uşoare cât mai repede posibil.

Ce fel de exerciţii ar trebui să fac?

În perioada cât eşti încă în spital, vei avea posibilitatea de a urma un curs postnatal special, ţinut de un fizioterapeut. Ţi se vor arăta exerciţiile indicate în primele 6 săptămâni după naştere, cu rolul de a-ţi întări muşchii pelvieni, pe cei abdominali şi de a-ţi asigura o ţinută corectă. Plimbările regulate sunt, şi ele, un exerciţiu excelent pentru început.

Plimbările regulate sunt un exerciţiu excelent pentru început.

Dacă mă simt prea obosită pentru a face exerciţii?

Exerciţiile care ţi se vor sugera nu te vor solicita foarte mult. Vei putea face exerciţii abdominale şi pelviene în orice poziţie, inclusiv în timp ce te joci cu copilul şi vei descoperi că, în loc să te obosească, te vor ajuta să ai mai multă energie.

Când o să pot să merg din nou la sală?

Majoritatea femeilor pot să se întoarcă la exerciţiile lor după controlul de la 6 luni. Totuşi, ar trebui să îţi reiei programul doar dacă s-au oprit toate sângerările şi să avansezi cu paşi mici: nu te aştepta să continui din punctul în care ai rămas înainte de naştere.

Acceptă modificările fizice prin care ai trecut

După naştere, încheieturile tale vor fi mai puţin rezistente. Alege un program de exerciţii uşoare, pentru a nu te răni şi evită solicitarea planşeului pelvian, slăbit după naştere.

Alege un program de exerciţii uşoare, pentru a nu te răni.

Foloseşte avantajele apei

Dacă îţi place să înoţi, poţi relua această activitate la 6 săptămâni după naştere. Dacă nu înoţi, caută un curs de aerobic în apă; s-ar putea să existe unele special concepute pentru noile mămici.

E important de ştiut faptul că poţi face exerciţii moderate şi în perioada alăptării, fără nicio problemă. Asigură-te doar că nu te suprasoliciţi şi că te hidratezi suficient de mult.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare