Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

5 alimente pentru un copil deștept!

5 alimente pentru un copil deștept!

Până la vârsta de 4 ani, creierul unui copil crește exponențial și atinge aproape 90% din mărimea unui creier adult. Dar pentru ca el să funcționeze la capacitate maximă, are nevoie de materie primă. Câteva alimente au beneficii demonstrate ca hrană pentru creier.

Ouă

Foarte bogate în proteine, ouăle conțin și colină, omega-3, zinc și luteină, nutrienți esențiali pentru buna funcționare a creierului, și care îmbunătățesc substanțial capacitatea de concentrare. Dacă îi oferi ouă, într-un meniu în care ai și carbohidrați (o felie de pâine din făină integrală), îi asiguri juniorului tău și un plus de energie.

Varză kale

Noua vedetă a nutriției mondiale, varza kale este bogată în folați și vitamine și, spun nutriționiștii, face minuni pentru inteligență și sănătate. Varza kale conține diindolilmetan (DIM), care ajută (la propiu) noile celule ale creierului să crească. În plus, varza kale este foarte bună în perioada de creștere, fiind bogată în calciu: conține mai mult calciu decât orice produs lactat!

Conopidă

Săracă în zahăr, bogată în fibre, folați și vitamina B6, conopida îmbunătățește memoria și capacitatea de concentrare și atenție. În plus, conține acid linoleic și alpha-linoleic, iar 100 g de conopidă furnizează 90% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Pește gras

Bogat în acizi grași esențiali și vitamina D, peștele gras (somon, macrou) protejează funcțiile cognitive ale creierului și ajută capacitatea de memorare. Există studii care leagă consumul de alimente bogate în Omega-3 de diminuarea semnificativă a riscului de ADHD și alte tulburări de comportament.

Mere

Americanii spun ”an apple a day, keeps the doctor away” (un măr pe zi ține doctorul departe) Și pe bună dreptate!: merele (ca și prunele) conțin quercetină, un puternic antioxidant, care menține sănătatea funcțiilor cognitive și joacă un rol important în întărirea imunității.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare