Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

9 nutrienți de care copilul tău are nevoie

9 nutrienți de care copilul tău are nevoie

Suntem ceea ce mâncăm, cu adevărat, iar copiii sunt ceea ce le dăm noi să mănânce. Până la intrarea în colectivitate, familia (părinții și bunicii) controlează în întregime regimul alimentar al copilului. Iar cum primii 3-5 ani sunt esențiali pentru întreaga dezvoltare, depinde de tine ca cel mic să aibă un start bun în viață și să se bucure de sănătate ca adult. Ai grijă să aibă un regim alimentar bogat în următorii nutrienți:

Proteine: acestea sunt ”cărămizile” care construiesc celulele, mușchii și toate organele corpului. Bebelușii și juniorii au nevoie de mai multe proteine decât adulții, pentru că ritmul lor de creștere este foarte susținut.

Surse de proteine: lapte, pește, brânză, iaurt, carne slabă de vită, sparanghel, broccoli, țelină, varză.

Calciu: asigură o bună dezvoltare a oaselor și dinților, menține sănătatea funcțiilor nervoase și ajută la formarea mușchilor și la funcționarea musculaturii.

Surse de calciu: lapte, iaurt, cașcaval, brânză, ou, broccoli, spanac, fasole, sardine în ulei.

Fier: extrem de important în procesul de formare a globulelor roșii din sânge și hemoglobinei (care transportă oxigen în organism), fierul ajută la funcționarea eficientă a creierului. Deficiența de fier duce la apariția anemiei, care se manifestă prin oboseală, slăbiciune, iritabilitate, întârzieri în dezvoltare. Absorbția fierului este potențată de prezența vitaminei C.

Surse de fier: carnea (vită, miel, porc), ficatul, fructele de mare, gălbenușul de ou, spanacul, caisele, dovleacul, lintea, smochinele, prunele uscate, varza kale.

Acizi grași esențiali: creierul este alcătuit în mare parte din grăsimi. Grăsimile bune (mono și polinesaturate – Omega-3, Omega-6) ajută la formarea celulelor, la buna funcționare a sistemului nervos și a celui cardiovascular, întăresc imunitatea, ajută organismul să absoarbă nutrienții.

Surse de acizi grași esențiali: somon, ulei de măsline (presat la rece), ulei de rapiță, ulei de in, nuci, alune, germeni de grâu.

Magneziu: păstrează oasele puternice și ritmul cardiac stabil, susține sistemul imunitar și menține buna funcționare a mușchilor și sistemului nervos.

Surse de magneziu: legume cu frunze verzi (spanac, broccoli, varză, salată), cereale integrale, fasole, linte, banane.

Vitamina A: joacă un rol important în buna dezvoltare a vederii și oaselor și este esențială pentru funcționarea sistemului imunitar.

Surse de vitamina A: ouă, ficat, pește gras (somon, hering, macrou), lapte integral și produse lactate nedegresate (smântână, unt), legume și fructe verzi (spanac, salată verde), galbene (lămâie, grepfruit) sau portocalii (mango, portocale, morcovi).

Vitamina C: contribuie la formarea globulelor roșii, a dinților și oaselor; menține sănătatea gingiilor copilului și întărește pereții vaselor de sânge, prevenind apariția vânătăilor; grăbește vindecarea, întărește sistemul imunitar, reducând riscul de apariție a infecțiilor; ajută la absorbția fierului.

Surse de vitamina C: citricele (lămâi, portocale, kiwi, grapefruit), ardei roșu gras.

Vitamina D: ajută la absorbția calciului și la formarea unui sistem osos puternic, prevenind rahitismul.

Surse de vitamina D: ouă, lactate nedegresate (unt, brânză), ficat, pește gras, ulei de ficat de cod. Vitamina D este sintetizată și la nivelul pielii, sub acțiunea razelor ultraviolete ale soarelui, expunerea la soare fiind recomandată (cu moderație) pentru a preveni deficitul de vitamina D.

Zinc: fortifică sistemul imunitar și favorizează creșterea sănătoasă.

Surse de zinc: germeni de grâu, porumb, fasole, linte semințe de dovleac și produse lactate.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare