Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Minerale esenţiale pentru bebe

Minerale esenţiale pentru bebe

Mineralele sunt substanţe indispensabile funcţionării şi creşterii organismului, componente a căror carenţă poate determina grave tulburări la copilul mic, mai ales dacă durează de mai mult timp şi sunt echilibrate târziu. Depistarea acestor tulburări trebuie să se facă precoce, împreună cu medicul pediatru, care îi va recomanda bebeluşului anumite produse alimentare sau suplimenţi nutritivi optimi. Asigură-te că incluzi din timp în dieta micuţului tău toate mineralele necesare creşterii.

Asigură-te că incluzi din timp în dieta micuţului tău toate mineralele necesare creşterii.

Calciul joacă un rol deosebit de important în formarea şi dezvoltarea dinţilor, a sistemului osos, asigură contracţiile normale ale inimii, vaselor, muşchilor şi participă la transmiterea impulsurilor nervoase. Poate fi găsit în lapte şi produse lactate, varză, usturoi, spanac, soia, broccoli, ridichi, pătrunjel.

Magneziul asigură metabolismul glucidelor, al calciului şi al vitaminei C, formarea ţesutului osos şi schimbul de energie al organismului. De asemenea, reglează excitabilitatea neuro-musculară. Îl găseşti în ficat, nuci, arahide, banane, cartofi, lapte, legume verzi şi miere.

Fosforul participă la dezvoltarea ţesutului osos şi dentar, la regenerarea celulelor, la schimbul de energie şi la contracţiile cardiace. Susţine funcţionarea normală a rinichilor şi a nervilor şi are un rol important în asimilarea vitaminelor. Surse valoroase se găsesc în peşte, carnea de pasăre, ouă, cereale, fasole, mazăre şi lapte.

Fosforul are un rol important în asimilarea vitaminelor.

Potasiul are rol important în funcţionarea normală a sistemului nervos, a inimii, muşchilor, rinichilor şi a sângelui. Se găseşte în caisele uscate, în banane, citrice, mazăre, cartofi, broccoli, ficat, lapte, unt, struguri, stafide şi nuci.

Sodiul menţine un nivel optim al sângelui în organism şi o funcţie musculară normală. Bebeluşii nu au nevoie de suplimentare cu sodiu, întrucât obţin suficient din alimentaţia specifică vârstei.

Fierul susţine o creştere normală a organismului copiilor, asigură protecţie împotriva bolilor şi participă la formarea hemoglobinei. ficat, ouă, rinichi, mazăre, fasole, peşte, spanac, prune, stafide.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare