Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Prânzurile la pachet pentru copii

Prânzurile la pachet pentru copii

În cazul în care plănuieşti o mică ieşire cu juniorul tău, în parc, la iarbă verde sau într-o drumeţie, e bine de ştiut ce poţi să-i pui în pacheţel şi ce nu. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îi pregăteşti un prânz sănătos.

Sandviciurile

În mod ideal, sandviciurile copilului ar trebui pregătite cu tipuri de pâine din făină integrală. Pentru un plus de varietate, poţi încearca şi pâinea cu stafide sau multi-cereale, mini baghetele din faină integrală, chiflele sau pâinea arăbească.

La umplutură, evită să foloseşti prea mult unt, margarină sau maioneză şi alege ingrediente sărace în grasimi, cum sunt carnea slabă, peştele, brânza cottage, edam, mozzarella sau humusul. Adaugă la sfârşit câteva felii de roşie, castravete, ţelină sau frunze de salată, în funcţie de preferinţele celui mic.

Salatele

Încearcă salatele pregătite cu paste, cuşcuş sau orez brun. Adaugă vinete, ardei, ceapă verde, avocado, roşii cherry, frunze de spanac şi puţină carne, ca cea de curcan sau pui.

Pizza făcută acasă

Ia-l pe micuţul tău ca ajutor de bucătar şi pregătiţi împreună o pizza, pentru a doua zi. Deasupra unui strat de sos de tomate şi brânză mozzarella, poţi presăra felii de ardei, ceapă, ciuperci şi dovlecei, dar şi bucăţi de şuncă sau de pui gata pregătit.

Gustări sănătoase

Pentru a-i satisface juniorului pofta de ronţăit, înlocuieşte chips-urile cu popcorn, sticks-uri sau fructe uscate. Ideale pe post de gustare sunt şi legumele (morcovii, castraveţii, roşiile cherry sau ţelina dulce) sau fructele proaspete (stafidele, caisele, smochinele sau prunele).

Prăjiturile şi ciocolata pot fi înlocuite cu biscuiţi din făină de grâu sau orz, tarte cu fructe, iaurt sau budincă din orez, săracă în calorii. 

Băuturile

Este important ca micuţul să rămână hidratat pe parcursul zilei, deci ia cu tine nişte suc de fructe neîndulcit sau apă. Evită orice fel de băuturi carbogazoase sau sucuri bogate în zahăr, care sunt foarte nocive pentru dinţii în dezvoltare ai copilului tău.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare