Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Vitamine esenţiale pentru bebe

Vitamine esenţiale pentru bebe

La început de drum, bebeluşul tău are nevoie de cea mai bună nutriţie, pentru a creşte sănătos. Adevărate substanţe magice, vitaminele sunt indispensabile vieţii şi dezvoltării armonioase a organismului, motiv pentru care nu ar trebui să lipsească din dieta lui.

Vitaminele sunt indispensabile vieţii şi dezvoltării armonioase a organismului.
  • Vitamina A este importantă pentru sănătatea oaselor, a pielii, în sinteza hormonilor şi pentru funcţionarea normală a sistemului imunitar. Împreună cu vitamina E, contribuie la prevenirea cancerului de plămâni, colon sau de piele. Se găseşte în uleiul de peşte, produsele animale (ouă, lapte, carne, brânză), legume, citrice, caise, piersici, morcovi, roşii, ardei, însă luată în doze mari, este toxică.

 

  • Vitamina C este esenţială pentru păstrarea sănătăţii dinţilor, a oaselor, a vaselor de sânge şi pentru funcţionarea normală a sistemului imunitar. Grăbeşte vindecarea rănilor şi a fracturilor, creşte rezistenţa la infecţii şi este un antioxidant important. Se găseşte în citrice, roşii, pepene galben, spanac, varză, căpşuni etc. Din păcate, prin încălzire şi fierbere, vitamina C se pierde în cea mai mare parte.

 

Vitamina C este esenţială pentru păstrarea sănătăţii dinţilor, a oaselor, a vaselor de sânge şi pentru funcţionarea normală a sistemului imunitar.
  • Vitamina D (“vitamina soarelui”) reprezintă una dintre cele mai importante elemente pentru organism şi este necesară pentru formarea şi sănătatea oaselor şi pentru funcţionarea normală a sistemului imunitar, a sistemului nervos şi a inimii. În mare parte, vitamina D este sintetizată de către organism prin expunerea corpului la soare, însă cea mai bogată sursă este o alimentaţie corectă. Se găseşte în ficat, peşte (hering, ton, somon, macrou, sardele) şi gălbenuş de ou. Excesul de vitamina D poate duce la oboseală, calcifierea ţesuturilor moi sau litiază renală.

 

  • Vitamina E este un antioxidant vital, care întârzie îmbătrânirea celulară, întăreşte pereţii vaselor de sânge şi ajută la buna funcţionare a inimii. De asemenea, protejează pielea de radiaţiile solare. Se găseşte în uleiuri vegetale (presate la rece), legume cu frunze verzi, cereale sau gălbenuş de ou.
Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare