Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Ce exercitii fizice sunt permise in sarcina?

Ce exercitii fizice sunt permise in sarcina?


Pastrarea obiceiului de a face exercitii fizice pe parcursul sarcinii te poate ajuta in mentinerea sanatatii si la imbunatatirea starii generale. Exercitiile regulate in timpul sarcinii pot corecta postura si pot diminua anumite probleme comune in sarcina, precum durerile de spate si oboseala. Exista dovezi care arata ca activitatea fizica poate preveni diabetul gestational (un tip de diabet ce se dezvolta in timpul sarcinii), reduce stresul si sporeste rezistenta atat de necesara in timpul nasterii.

 

Daca erai activa din punct de vedere fizic inainte de sarcina, ar trebui sa poti continua aceasta activitate cu moderatie. Nu incerca sa pastrezi acelasi nivel de exercitii fizice si continua doar cu exercitii care iti sunt confortabile in starea ta actuala.

Daca nu ai avut niciodata un program regulat de exercitii, trebuie sa incepi cu exercitii usoare, la sfatul medicului tau, evitand activitatile solicitante. Mersul pe jos este considerat cel mai bun tip de exercitiu pentru orice gravida. Sunt recomandate 30 de minute de exercitii, in cazul in care nu exista complicatii medicale legate de sarcina.

Cand nu trebuie sa faci exercitii fizice in sarcina?

Daca ai o problema medicala, precum astm, boli cardiace sau diabet, exercitiile fizice pot fi contraindicate. Insa, cele mai multe exercitii fizice se pot face in siguranta in timpul sarcinii, atata timp cat esti prudenta si nu exagerezi cu efortul.

Cele mai sigure si productive activitati sunt inotul, plimbarile usoare, exercitii pe bicicleta medicinala si exercitiile aerobice usoare. Toate acestea presupun un risc mic de accidentare si de ele va beneficia intregul tau organism, putand fi efectuate pana la nastere.

Tenisul este considerat o activitate sigura, insa alterarea echilibrului in timpul sarcinii poate afecta miscarile rapide. Joggingul poate fi facut cu moderatie, daca aveai acest obicei si inainte de sarcina. Trebuie sa alegi activitati fizice ce nu necesita un echilibru bun sau coordonare, in special in ultimul trimestru.

Ce exercitii trebuie evitate in timpul sarcinii?

Exista anumite exercitii fizice care pot fi riscante in timpul sarcinii.

  • Activitati ce presupun tinerea respiratiei.
  • Activitati cu risc de cadere (calarie sau schi).
  • Exercitii ce pot cauza traume abdominale, chiar si usoare.
  • Sporturi de contact (fotbal, baschet sau volei).
  • Activitati ce presupun sarituri, balansare sau alergare.
  • Flexiuni de genunchi, ridicarea ambelor picioare si ridicatul pe varfuri.
  • Miscari de rasucire a taliei.

Ce ar trebui sa contina un program de exercitii in timpul sarcinii?

Incepe cu cinci minute de exercitii de incalzire. Este recomandat sa incluzi cel putin 15 minute de exercitii cardio si sa monitorizezi, din cand in cand, pulsul. Continua cu exercitii de aerobic pentru 5-10 minute care sa se incheie cu un stretching usor.

Pentru orice tip de exercitiu fizic trebuie sa ai echipamentul potrivit pentru talia si starea ta. In plus, asigura-te ca ai consumat suficiente calorii inainte de a incepe activitatea si programeaza ultima masa cu o ora inainte de a face efort. Bea suficienta apa, inainte, in timpul si dupa exercitii.

Exercitiile fizice sunt benefice in sarcina, insa nu exagera niciodata cu efortul pana la epuizare. Daca nu mai poti vorbi normal in timpul exercitiilor, este foarte probabil sa fii extenuata si trebuie sa te opresti din activitate.

 

Dacă ţi-a plăcut şi ai găsit informaţii utile, împarte-le şi prietenelor tale.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare