Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Mersul pe jos, sănătate curată

Mersul pe jos, sănătate curată

Perioada sarcinii este una specială în care nu-ţi poţi permite foarte multe exerciţii fizice pentru a te menţine în formă, tocmai din cauza restricţiilor impuse de bebeluşul care creşte în burtica ta.

 

În ziua de azi, majoritatea magazinelor sunt pline cu DVD-uri sau casete video care descriu tot felul de exerciţii fizice potrivite pentru femeia gravidă. Uneori, este destul de greu să urmezi un astfel de program, motiv pentru care cea mai la îndemână activitate fizică rămâne mersul pe jos.

 

Trebuie menţionat faptul că mersul pe jos este cea mai sănătoasă modalitate de a te păstra în formă, nu costă nimic şi nici nu te expune vreunui risc fizic. Dimpotrivă, mersul pe jos, spun specialiştii, este la fel de eficient ca şi alergarea, implicând activitatea mai multor grupe musculare, ajutând la oxigenarea creierului şi la eliberarea stresului din organism.

 

Mersul pe jos este un bun remediu împotriva insomniei, afecţiune comună perioadei de graviditate şi, în acelaşi timp un stimulent al bunei dispoziţii. Acest lucru, deoarece în timpul activităţilor fizice de rezistenţă, creierul eliberează endorfina, hormonul responsabil de starea de bună dispoziţie şi euforie.

 

Mai mult, mersul pe jos, ameliorează circulaţia sanguină la nivelul membrelor inferioare favorizând dezobturarea vaselor şi formarea unor vase capilare noi. Este un exerciţiu foarte bun pentru prevenirea şi tratarea varicelor, una dintre cele mai întâlnite probleme în sarcină.

Aşadar, caută-ţi o pereche de încălţări rezistente şi comode şi fă-ţi un obicei din a te plimba zilnic pe jos, fie doar şi pentru o jumătate de oră.

 

Evită excesele

În timpul sarcinii, ideea este să te menţii în formă, nu să-ţi îmbunătăţeşti forma fizică. De aceea, mare atenţie la excese. Mai mult, evită pe cât posibil plimbările la temperaturi extreme. Corpul tău se va încălzi foarte repede în timpul unei activităţi fizice, iar dacă afară este foarte cald sau foarte frig, nu-ţi va fi deloc bine. Ascultă toate nevoile organismului tău, pentru că dacă oboseşti foarte tare, îţi este sete sau eşti epuizată, aceste stări nu vor fi deloc bune pentru cel mic.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare