Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

3 nutrienți esențiali în sarcină, pentru un copil inteligent

3 nutrienți esențiali în sarcină, pentru un copil inteligent

Fiecare mamă își dorește un copil sănătos și inteligent. Deși poate părea ciudat, ai posibilitatea de a influența atât sănătatea, cât și dezvoltarea intelectuală a copilului tău printr-o nutriție corectă și precis adaptată în primele 1000 de zile, începând cu prima zi de sarcină.

Buna funcționare a creierului este asigurată de antioxidanți, în special vitaminele C și E, care protejează țesuturile de toxine și previn distrugerea lor. Fructele și legumele (în special cele viu colorate) sunt bogate în antioxidanți. Pe toată durata sarcinii, încearcă să consumi cât mai multe fructe și legume proaspete pentru a stimula activitatea neuronală a puiului tău.

Acidul folic nu numai că asigură o dezvoltare sănătoasă a organismului, ci joacă un rol foarte important în formarea de celule sănătoase la nivelul creierului. Alimente bogate în acid folic sunt: vegetale cu frunze verzi, mazăre, spanac, broccoli. De asemenea, poți apela și la suplimente de acid folic.

Acizii grași Omega 3 au un rol deosebit de important în producerea neuronilor și a sinapselor. Sinapsele (conexiuni între neuroni) au nevoie de astfel de acizi grași pentru a funcționa la nivel optim. Peștele gras (somon, macrou), nucile, semințele de in, ouăle sunt sursă importantă de acizi grași esențiali.

Fierul are rolul de a transporta oxigen către creierul bebelușului. Așadar, dacă îți dorești un bebe cât mai inteligent, trebuie să introduci în alimentația ta mai multe alimente bogate în fier, precum ficăței de pui, spanac, tofu sau cereale integrale.

Iodul este foarte important în perioada sarcinii, influențând în mod direct nivelul de inteligență al copilului. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să consumi sare, din contră. Un consum excesiv de sare îți va dăuna nu doar ție, ci și fătului. Iodul se poate găsi în iaurt sau în lapte. În cazul existenței unor probleme cu tiroida, este necesar consultul medicului pentru a-ți stabili un regim alimentar corespunzător.

Dacă ţi-a plăcut şi ai găsit informaţii utile, împarte-le şi prietenelor tale.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare