Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Alimentaţia şi regimul în timpul sarcinii

Alimentaţia şi regimul în timpul sarcinii

În primul trimestru de sarcină, un regim alimentar echilibrat şi sănătos contribuie la o dezvoltare armonioasă a fătului în pântecele tău. Mesele principale din timpul zilei trebuie să fie variate şi la intervale regulate de timp, putând fi suplimentate cu o mică gustare între acestea.

Evită alimentele cu conţinut ridicat de zahăr şi grăsimi şi optează pentru variante sănătoase precum fructe şi legume.

Pentru ajutor în dozarea zilnică a fiecărui aliment puteţi consulta Piramida Alimentelor.

Grupa 1: asigură-te că consume multe alimente solide cu conţinut de carbohidraţi (6 porţii minim);

Grupa 2: trebuie să mănânci echivalentul a 5 porţii de fructe şi legume pe zi (proaspete, conservate, congelate, uscate sau un pahar de suc);

Grupa 3: consumă lactate pentru fortificarea şi dezvoltarea oaselor;

Grupa 4: mănâncă de cel puţin 2 ori pe săptămână carne, pui sau peşte asigurând astfel necesarul proteic pentru dezvoltarea şi refacerea celulelor.

Grupa 5: consumă dulciuri cu moderaţie.

 

Siguranţa alimentară

O igienă adecvată, precum şi însuşirea unor standarde de siguranţă alimentară reprezintă atuuri cu care veţi ţine la distanţă bacteriile dăunătoare precum: Listeria, Campylobacter, Toxoplasma şi Salmonella.

  • Spală-te pe mâini înainte să găteşti şi să mănânci.
  • Spală fructele, legumele şi salatele înainte să le consumi
  • Citeşte cu atenţie datele de pe ambalaj cu privire la valabilitatea sau perioada de comercializare recomandată pentru produsul respectiv.
  • Reîncălzeşte alimentele doar o singură dată şi asigură-te că sunt bine încălzite.

 

De evitat:

 

  • Brânzeturile cu mucegai;
  • Ouăle crude sau ouăle gătite moi (spuma de ou sau maioneza de casă);
  • Friptura în sânge;
  • Crustaceele crude (sushi) sau peşte afumat;
  • Peştii pelagici (carnea de rechin, merlin sau peşte-spadă) conţin mercur, care, consumat în cantităţi ridicate poate dăuna sistemului nervos în formare al fătului.
  • Cofeina – o cantitate medie nu dăunează nici ţie şi nici fătului; însă, rămâne totuşi un energizant ce poate cauza agitaţia acestuia. În timpul zilei este recomandat să nu consumi mai mult de 1 ceaşcă de cafea. Redu de asemenea cantitatea de ciocolată sau băuturi răcoritoare carbogazoase consumată.
  • Vitamina A consumată în exces poate deveni dăunătoare pentru fătul care se dezvoltă. Evită consumul de alimente bogate în vitamina A, precum ficatul, pate-ul sau untura de peşte.
  • Evită consumul de băuturi alcoolice pe perioada sarcinii.
Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare