Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Alimentația vegetariană în timpul sarcinii

Alimentația vegetariană în timpul sarcinii

Multe femei vegetariene se gândesc de două ori înainte de a rămâne însărcinate, tocmai pentru faptul că se tem că alimentaţia lor nu este suficient de hrănitoare şi pentru viitorul bebeluş.

Ei bine, dacă ştii ce şi cât să mănânci, nu va fi nici o problemă, chiar dacă nu consumi niciun strop de carne. Chiar dacă eşti sau nu vegetariană, o cură de legume şi fructe nu strică niciodată. Dar, ar fi bine, ca pe lângă toate aceste vegetale să introduci în alimentaţia ta şi lactatele, deoarece ele asigură cantitatea necesară de calciu pentru ca cel mic să se dezvolte în condiţii cât mai bune în burtica ta.

Brânza Tofu, seminţele de dovleac, boabele de soia, arahidele, laptele de soia, mâncărurile de linte, de fasole, de mazăre şi seminţele de floarea soarelui, sunt toate bogate în proteine şi reprezintă un bun înlocuitor al cărnii.

O sursă nesecată de calciu o reprezintă sucul de portocale fortificat, Tofu, Melasa, smochinele uscate, boabele de soia gătite, mâncarea de fasole şi broccoli, varza şi migdalele. După cum bine ştii, ai nevoie de foarte mult fier în timpul sarcinii de aceea sunt recomandate în dieta vegetarienilor tărâţele, lintea, seminţele de dovleac, năutul, fasolea, caisele uscate, spanacul şi stafidele. Aceeaşi fasole conţine şi o cantitate semnificativă de zinc, la fel ca şi porumbul, mazărea, alunele, seminţele de dovleac şi floarea soarelui.

Info:

Vitamina D este produsă de soare pe pielea goală. Persoanele cu piele mai deschisă la culoare au nevoie de 10 – 15 minute de soare pe zi care să le încălzească mâinile şi faţa, de cel puţin două ori pe săptămână. Cei cu pielea închisă la culoare au nevoie până de şase ori mai mult soare.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare