Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Grăsimi esențiale în sarcină

Grăsimi esențiale în sarcină

Grăsimile saturate din produsele de patiserie sau din unt, ca și uleiurile hidrogenate din margarină sunt factori agravanți în obezitate și bolile cardiovasculare. În schimb, grăsimile mononesaturate și polinesaturate sunt esențiale în sarcină, atât pentru mamă, cât și pentru buna dezvoltare a bebelușului.

Uite de ce are nevoie bebelușul de grăsimi

Grăsimile bune sunt principala sursă de energie pentru bebeluși. Creierul unui bebeluș, folosește trei sferturi din energia furnizată de hrană pentru creștere, în timp ce creierul unui adult consumă doar o cincime din energie în același scop. Odată ce bebelușul se naște, el primește acizi grași esențiali din laptele matern, care conține în proporție de peste 50% grăsimi. Dar câtă vreme se află în burtica ta, bebelușul depinde de tine, pentru a-și asigura necesarul de grăsimi din alimentația ta.

Grăsimile ajută la absorbția vitaminelor

Grăsimile transportă vitaminele solubile în grăsimi A, D, E și K.

  • Vitamina A este importanta pentru functionarea normala a sistemului imunitar
  • Vitamina D este importantă pentru sănătatea oaselor și a dinților.
  • Vitamina E protejează membranele celulare, prin acțiunea sa antioxidantă.
  • Vitamina K grăbește vindecarea, ajută la coagularea sângelului și e importantă pentru sistemul osos.

Care sunt grăsimile bune

Grăsimile mononesaturate (care se găsesc în uleiul de măsline, avocado sau nuci) și grăsimile polinesaturate (care includ și lanțul de acizi grași esențiali, și pe care le găsim în peștele gras sau semințele de in) sunt esențiale pentru dezvoltarea sistemului nervos și a creierului.

În mod ideal, cam 30% din necesarul tău caloric în timpul sarcinii ar trebui să fie acoperit de astfel de grăsimi bune. Nu exagera, însă, cu peștele! Specialiștii recomandă doar două porții pe săptămână și te sfătuiesc să ții cont de faptul că peștii de crescătorie sunt mai săraci în acizi grași esențiali.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare