Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Sarcina înseamnă echilibru nutrițional și nu exces culinar

Sarcina înseamnă echilibru nutrițional și nu exces culinar

Nutriția gravidei este unul dintre factorii decisivi pentru starea de sănătate a copilului în primele 1000 de zile. Este important să conștientizezi faptul că regimul tău alimentar va influența funcționarea și unui alt organism pe lângă al tău. Tot ceea ce mănânci trece prin placentă direct la făt, așa că este necesar să-ți adaptezi nutriția la nevoile sale, care sunt diferite de cele ale unui adult.

Tocmai pentru că alimentele consumate trebuie să fie potrivite și să-i asigure fătului necesarul nutrițional, curele de slăbire sunt strict interzise. Dacă îți impui restricții alimentare, nu faci decât să afectezi greutatea normală a copilului tău. Asta nu înseamnă că trebuie să mergi în extrema cealaltă și să mănânci orice, oricât și oricum. Un surplus de kilograme comparativ cu cel indicat (10-13 kg) poate conduce la obezitate, diabet și boli cardiovasculare ale viitorului adult. Așadar trebuie să ai un regim alimentar variat și echilibrat, astfel încât să te asiguri că fătul primește aportul optim de nutrienți și nu pornește în viață cu carențe nutriționale.

Este indicat ca alimentele consumate să fie în stare naturală și nu procesate. Legumele și fructele reprezintă o cantitate considerabilă de vitamine și antioxidanți și trebuie consumate zilnic. În primul trimestru de sarcină, fătul prezintă nevoi nutriționale speciale, așa că este recomandat să iei suplimente alimentare de iod sau acid folic.

În perioada sarcinii, un aport ridicat de grăsimi este binevenit, însă nu orice grăsimi. Trebuie făcută o distincție clară între grăsimi nesănătoase și grăsimi bune. Grăsimile artificial hidrogenate, alimentele prăjite, paneurile, fast-food-ul, snacksurile, chipsurile, produsele de patiserie și cofetărie industrială sunt de evitat, încât calitatea lor nutrițională este nulă. Ele nu fac decât să inducă starea de sațietate și să conducă la depunerea de grăsimi. În schimb, acizii grași Omega 3 contribuie la o dezvoltare sănătoasă și la o activitate neuronală optimă. Poți consuma pește oceanic, dar nu pește spadă, rechin sau ton mare, care pot fi contaminați cu metale grele (mercur) extrem de toxice. Sunt indicate și conservele de sardină integrală, de calitate (care se va consuma cu tot cu oase), bogată în acizi grași esențiali Omega 3, în proteine de calitate și cu un raport optim calciu/fosfor/vitamina D. Semințele de in, cânepa, nucile sunt și ele o sursă bună de acizi grași esențiali. Grăsimile saturate de origine animale nu trebuie excluse, ci consumate cu moderație.

Așadar, nutriția în timpul sarcinii trebuie să fie cât mai echilibrată și precis adaptată nevoilor fătului, precum nutriția de pe toată durata primelor 1000 de zile. Îi poți oferi copilului tău sănătate încă din burtică, astfel încât să pășească cu dreptul în viață.

Dacă ţi-a plăcut şi ai găsit informaţii utile, împarte-le şi prietenelor tale.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare