Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Top 5 sfaturi pentru o alimentație sănătoasă în sarcină

Top 5 sfaturi pentru o alimentație sănătoasă în sarcină

1. Nu intra în panică!

Este posibil ca în primele săptămâni să nu ai deloc poftă de mâncare și numai gândul la masă să îți inducă senzația de rău. Grețurile de dimineață vin în valuri, uneori când nu te aștepți și, în ciuda numelui, pot dura toată ziua.

Vestea bună este că vor trece după ce sarcina împlinește 12 săptămâni. Și nu te îngrijora, bebelușul va fi bine, chiar dacă nu poți mânca foarte variat și hrănitor timp de câteva luni. Poate te va liniști să afli că senzația de greață este cauzată de nivelul ridicat de hormoni din sânge, un semn că sarcina se dezvoltă sănătos. Citește aici cum poți atenua senzația de greață și stai linișită, vei putea să mănânci și te vei simți mai bine mai repede decât crezi.

2. Mănâncă multe fructe și legume

Nu e chiar o noutate pentru tine – știi deja că fructele și legumele sunt bune. Ei bine, tocmai acesta este un motiv să le consumi din belșug pe perioada sarcinii. Sunt bune și pentru tine și pentru bebeluș, fiind pline de nutrienții de care amândoi aveți nevoie. Cum știi care sunt cele mai bune fructe și legume pentru tine? Poți încerca dieta curcubeu – mănâncă legume și fructe din fiecare culoare și vei avea parte de un adevărat cocktail de vitamine, minerale și nutrienți, pentru bebelușul care crește în burtica ta.

Pune-ți câteva căpșuni în bolul cu cereale integrale, amestecă o lingură de afine în iaurtul tău și bucură-te de o gustare hrănitoare și delicioasă de roșii și legume verzi.

3. Nu renunța la acidul folic

Dacă ai luat suplimente de acid folic, încercând să rămâi însărcinată, nu renunța la ele atunci când ai confirmarea sarcinii. Suplimentele de acid folic sunt importante pentru creșterea sănătoasă a bebelușului – ajută la dezvoltarea creierului și împeidică apariția defectelor de tub neural. Este recomandat să continui administrarea zilnică a suplimentelor de acid folic până în a 4-a lună de sarcină. Sigur că dezvoltarea bebelușului continuă și după această perioadă, dar primele săptămâni de sarcină sunt cele mai importante din acest punct de vedere. Dacă sarcina a fost neplanificată, începe administrarea de suplimente cu acid folic imediat ce ai confirmarea veștii că ești însărcinată și continuă să le iei pe parcursul primului trimestru, până în luna a patra.

4. Bea multe lichide

Multă apă, lapte pentru oase, sucuri proaspete din fructe, nu prea mult ceai sau cafea – ai grijă la consumul de fluide pe parcursul sarcinii! Pe măsură ce sarcina se dezvoltă, corpul tău are nevoie de un volum suplimentar de sânge, iar pentru asta, trebuie să te hidratezi în mod regulat, fără să aștepți să ți se facă sete. Umple o sticlă mare cu apă în fiecare zi și pune-o undeva la îndemână, pentru a putea bea din ea pe tot parcursul zilei. Dacă te supără grețurile de dimineață, poți atenua senzația neplăcută hidratându-te. Bea apă la intervale regulate, chiar atunci când nu-ți vine să mănânci. Dacă ești însărcinată în timpul verii, este încă și mai important să consumi multe lichide.

5. Mănâncă pentru doi, nu cât doi

Sarcina poate fi o scuză pentru a mânca ce vrem, când vrem. Dar această abordare nu este în beneficiul bebelușului tău. Atunci când ești însărcinată, trebuie să-ți alegi cu grijă alimentele bogate în vitamine și sărace în zaharuri procesate și grăsimi. Consumă hrană proaspătă, cât mai puțin procesată – alimentele semipreparate sunt de obicei bogate în calorii și grăsimi, iar tu vei lua prea mult în greutate, fără a asigura bebelușului nutrienții de care are nevoie.

Nu e nevoie să mănânci cât doi – în timpul sarcinii ai nevoie de ceva mai multe calorii, proteine, calciu, fier, vitamine din grupul B și vitamina C. Dar surplusul caloric îl poți asigura dintr-un pahar de lapte sau mâncând un iaurt, sau fructe proaspete, o bucată de carne sau de pește sau câteva linguri de legume în fiecare zi. Alege cu grijă alimentele pe care le consumi, astfel încât să fie bogate în nutrienții de care tu și bebelușul tău aveți nevoie.

Citește aici mai multe despre alimentația în timpul sarcinii.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare