Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Cârceii sau crampele musculare

Cârceii sau crampele musculare

Dacă ai stat vreodată toată ziua în picioare şi ai mai şi muncit prin bucătărie sau la curăţenie, ştii probabil ce înseamnă durerile de picioare. Dacă, după o zi de muncă, te mai apucă şi nişte crampe musculare, relaxarea pare foarte departe de tine.

Conform dicţionarului, cârceii reprezintă acele contracţii bruşte şi involuntare ale muşchilor de la extremităţi, însoţite, de obicei, de senzaţii dureroase. Aceste crampe musculare sunt des întâlnite în timpul sarcinii şi, ca şi cum nu ar fi de ajuns toate greţurile matinale, durerile de spate sau insomniile, dau mare bătaie de cap femeilor gravide.

Nimeni nu poate spune cu exactitate de ce ele apar mai mult în al doilea şi al treilea trimestru de sarcină, însă majoritatea specialiştilor sunt de părere că principalele cauze sunt determinate de presiunea pe care o exercită uterul asupra anumitor nervi, de oboseala acumulată şi de problemele de circulaţie care pot apărea din pricina faptului că fătul apasă pe vasele sanguine.

Şi ca să fie treaba, treabă, cârceii îşi fac apariţia, de obicei, în timpul nopţii. Există însă şi o veste bună: nu sunt deloc periculoşi şi nu trebuie să te îngrijorezi dacă aceste crampe musculare nu te lasă să dormi. Pentru liniştea ta, nu ar strica să te consulţi şi cu medicul tău.

Cum te poţi ajuta singură?

Ei bine, când aceste crampe te lovesc ca o leucă peste picioare, încearcă să te linişteşti, întinde picioarelele şi flexează-le apoi cu blândeţe, ţinând degetele de la picioare ridicate în sus, iar călcâiele cât mai jos până simţi că ţi se întind muşchii coapselor.

Dacă vezi că nici aşa nu-ţi trec durerile, masează-te puternic pe picioare, de sus în jos, iar apoi înveleşte-te cu o pătură caldă sau cu o cârpă înmuiată în apă fiartă. Pentru a preveni crampele, flexează-ţi de cel puţin zece ori picioarele înainte de culcare şi evită să stai foarte mult în picioare pe timpul zilei fără nici o pauză.

Info:

La persoanele cu o uşoară lipsă de calciu apare o senzaţie de amorţeală sau de furnicături în membre (calciul răspunde de transmiterea influxurilor nervoase) precum şi contracţii musculare necontrolate (cârcei). Adesea lipsa de calciu nu apare din cauza faptului că acest mineral nu este în cantităţi suficiente în alimentele consumate, ci din cauză că organismul nu reuşeşte să-l asimileze. În acest sens este foarte important aportul de vitamine şi minerale, dar şi un mod corect de viaţă. S-a constatat, de pildă, că persoanele care au un regim lactovegetarian şi care consumă foarte multe legume şi fructe crude asimilează mult mai bine calciul, fără a avea nevoie de suplimente nutritive.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare