Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Cum să îţi menţii greutatea optimă în timpul sarcinii

Cum să îţi menţii greutatea optimă în timpul sarcinii

Pentru multe femei sarcina este perioada în care se presupune că poţi mânca orice şi oricât, având în vedere că mănânci pentru doi. Percepţia este eronată însă, întrucât la necesarul caloric pentru o zi se mai adaugă aproximativ 300 de calorii pe perioada sarcinii.

Aşadar, cu cât cântăreşti mai mult înainte să rămâi însărcinată, cu atât mai puţin ar trebui să iei în greutate, proporţional, în următoarele nouă luni.

Prin urmare, dacă eşti subponderală, te poţi aştepta la un plus de 12,5 până la 18 kg. Dacă ai o greutate medie, aşteaptă-te la o creştere în greutate cu 11,5 până la 14 kg. Dacă eşti supraponderală, greutatea acumulată în sarcină nu trebuie să depăşească 12 kg, şi nu mai mult de 7 kg, dacă ai cu mult peste greutatea normală.

Dacă eşti îngrijorată că vei lua în greutate pe perioada sarcinii, optează pentru un regim alimentar mai sănătos şi nu neapărat mai bogat. Consumă peşte sau friptură la grătar care îţi asigură necesarul proteic, alimente cu conţinut de carbohidraţi uşori care să îţi asigure energia de care ai nevoie pe parcursul zilei, fructe şi legume pentru aportul de vitamine, şi lactate pentru conţinutul de calciu. Evită dulciurile şi băuturile carbogazoase sau consumă-le în cantităţi moderate. Mănâncă des, puţin şi variat. Bea 2 litri de lichide pe zi, dintre care măcar 1 litru de apă; restul poate fi sub formă de sucuri de fructe sau ceaiuri.

Pentru un control asupra greutăţii fă şi câteva exerciţii fizice: fă plimbări uşoare, mergi mai mult pe jos, urcă scările în loc să iei liftul sau mergi la câteva clase de pilates sau înot. De asemenea, exerciţiile sunt bune şi pentru detensionare.

Aminteşte-ţi că a lua în greutate în timpul sarcinii este ceva normal şi că nu trebuie neapărat să mănânci pentru doi!

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare