Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Somn ușor în timpul sarcinii!

Somn ușor în timpul sarcinii!

Unele dintre primele simptome ale sarcinii se manifestă prin apariţia greţurilor, întărirea sânilor şi modificarea dispoziţiei sufleteşti. Dar mai presus de orice, marea bătălie o vei duce cu oboseala excesivă.

Primele 13 săptămâni de sarcină sunt cele mai dificile din punct de vedere al oboselii şi al senzaţiei de somn care te va învălui, în mare parte din cauza modificărilor hormonale. Acesta este momentul în care majoritatea gravidelor se vor simţi mai „adormite” ca oricând. Apoi, după ce vei depăşi această stare, te vei confrunta cu efectele produse de creşterea abdomenului. Uterul mereu în creştere va apăsa pe vezica urinară, ceea ce te va determina să faci nenumărate drumuri la toaletă în timpul nopţii şi  îţi va împinge stomacul către stren, motiv pentru care vei respira din ce în ce mai greu. După ce burtica va creşte vizibil, îţi va fi destul de greu să-ţi găseşti o poziţie confortabilă în pat. Şi te mai întrebi de ce nu te poţi odihni noaptea!

În loc să-ţi faci o mulţime de gânduri negre şi să stai toată noaptea cu ochii pe tavan, mai bine găseşte cele mai bune modalităţi prin care să-ţi netezeşti calea către minunata lume a viselor. De aceea, în cele ce urmează, îţi vom oferi câteva sfaturi şi trucuri pentru un somn liniştit.

Puţină mişcare nu strică!

Câteva exerciţii fizice uşoare (doar la recomandarea medicului) în fiecare după-amiază, pot înlătura stresul şi te pot ajuta să te relaxezi. Accentul se pune însă pe  exerciţii uşoare, ceea ce se poate traduce printr-o plimbare în aer liber, nu alergare pe bandă, sau câteva exerciţii de stretching care ajută la relaxarea şi tonifierea musculaturii.

De asemenea, aşa cum orice copil mic are un ritual bine stabilit înainte de culcare, este cazul să-ţi pregăteşti şi tu corpul pentru somn. Încearcă să te culci în fiecare seară la aceeaşi oră şi să-ţi formezi o rutină din a face un duş sau o baie călduţă (în nici un caz cu apă fierbinte) înainte de a te aşeza în pat. Un pahar cu lapte proaspăt este cea mai bună băutură înainte de culcare şi o jumătate de oră de lectură poate fi cel mai bun somnifer. Dacă faci aceste lucruri în fiecare seară, organismul tău va învăţa să reacţioneze la ele ca la nişte indicii pregătitoare pentru somn.

Atenţie la zgomote!

Dacă locuieşti într-un oraş mare sau pe o stradă aglomerată, somnul tău ar putea fi perturbat de zgomotele de afară. În multe cazuri, dopurile pentru urechi sunt de ajutor, însă dacă celălalt copil al tău doarme în camera alăturată, nu le vei putea folosi deoarece nu-l vei auzi când plânge. Soluţia este să porneşti un ventilator sau o aerotermă, aceste aparate electrocasnice făcând un zgomot de fond foarte liniştitor şi odihnitor. Astfel, zgomotul de afară va fi acoperit de sunetul ventilatorului.

Un alt sfat important este să ţii cont de faptul că patul are două întrebuinţări: pentru somn şi pentru sex. Cu alte cuvinte, în dormitor nu trebuie să ai televizor, nu trebuie să lucrezi pentru job şi nici să citeşti cărţi incitante.

Spune-mi ce bei ca să-ţi spun cât vei dormi!

În timpul sarcinii toţi specialiştii recomandă un consum cât mai mare de lichide, ceea ce înseamnă minim 2 litri pe zi. Însă, nu trebuie să faci exces de zel şi să bei înainte de culcare un litru şi jumătate de apă. Astfel, toată noaptea vei face drumuri nesfârşite la toaletă.

Mai mult, atenţie la ce bei! Evită cafeaua, precum şi alte băuturi care conţin cofeină ca să nu rişti să nu pui geană pe geană până în zori.

Unii specialişti recomandă ceaiurile din plante, însă, o parte dintre acestea pot avea efect stimulator asupra uterului şi pot provoca contracţii premature. În această ultimă categorie intră ceaiul de muşeţel despre care cele mai recente studii afirmă că poate avea efecte negative asupra uterului.

Fii atentă şi la ce mănânci. Dacă în timpul cinei vei mânca cât pentru doi, s-ar putea ca celui mic să nu-i placă atâta aglomeraţie şi să nu te lase să dormi. O gustare uşoară de seară, îţi va potoli foamea şi, în acelaşi timp, îţi va lăsa acea senzaţie de uşurare a stomacului. Aşa cum am mai spus, laptele proaspăt este cea mai sănătoasă băutură pentru ultima parte a zilei.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare