Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Arsuri stomacale și indigestii în sarcină

Arsuri stomacale și indigestii în sarcină

Chiar dacă nu ai avut probleme înainte de a rămâne însărcinată, este foarte posibil să treci prin această experiență în sarcină. Uite ce le cauzează și cum să atenuezi disconfortul provocat de arsuri stomacale și indigestii în sarcină.

Pentru ca bebelușul să se poată dezvolta în timpul sarcinii, musculatura ta trebuie să fie relaxată. Iar Mama Natură se asigură că acest lucru se întâmplă! Corpul eliberează mai mult progesteron în timpul sarcinii, iar surplusul de progesteron afectează toată musculatura, inclusiv valva de la intrarea în stomac. Astfel, mici cantități de acid pot pătrunde ușor și pot detemina apariția senzației de arsuri stomacale. Hrana este mai greu procesată de sistemul digestiv (tot din cauza faptului că musculatura este relaxată), iar presiunea pe care o exercită uterul asupra stomacului agravează și ea problema.

Deși senzația de arsuri stomacale este inconfortabilă pentru tine, ea ajută bebelușul. Pentru că te forțează să mănânci mai rar, permițând astfel hranei să se digere mai bine și bebelușului să absoarbă toți nutrienții din meniul tău.

Cum scapi de senzația de arsuri stomacale

  • Evită ceaiul și cafeaua, precum și sucurile din citrice, care accentuează senzația de arsuri stomacale.
  • Stai departe de mâncărurile grase sau picante.
  • Redu porția de ciocolată.
  • Mănâncă mai puțin și mai des.
  • Servește ultima masă cu cel puțin două ore înainte de culcare.
  • Bea multă apă – două pahare înainte de masă te vor ajuta cu digestia.
  • În ciuda părerii generale, laptele înrăutățește, nu calmează senzația de arsură. Un pahar cu apă rece diminuează disconfortul.
  • Dacă mesteci gumă după masă, acest lucru determină producerea de mai multă salivă, ceea ce poate ajuta la neutralizarea acidului din stomac.
  • Ceaiul de mentă și usturoiul ajută, se pare, la diminuarea senzației de arsuri stomacale.
  • Dormi cu o pernă în plus – gravitatea intervine și ține acidul în stomac.
  • Dacă remediile de mai sus nu te ajută, vorbește cu medicul tău, care-ți va prescrie medicamente antiacide permise în sarcină.
Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare