Laptele matern este cel mai bun aliment pentru sugari, oferind numeroase beneficii pentru bebeluş.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni.

NUTRICIA susţine această recomandare, precum şi continuarea alăptării în paralel cu introducerea altor alimente în dieta bebeluşului la recomandarea medicului.

Contactează experţii NUTRICIA:

Durerile de spate în sarcină

Durerile de spate în sarcină

Majoritatea gravidelor se plâng de faptul că, mai ales în ultimul trimestru de sarcină, au dureri puternice de spate şi din această cauză, ori se mişcă cu foarte mare greutate, ori nu se pot odihni corespunzător.

 

Specialiştii consideră că durerile de spate ce apar în ultimul trimestru de sarcină sunt provocate de relaxarea ligamentelor spatelui, a întinderii musculaturii abdominale, a modificării posturii şi a curburii coloanei vertebrale, toate acestea suprasolicitând muşchii spatelui. O altă explicaţie ar fi aceea că în sarcină apar modificări hormonale iar acestea cauzează la rândul lor schimbări în structura corpului tău şi implicit dureri de spate.

 

De altfel, este posibil ca aceste dureri să le simţi chiar şi în timpul travaliului, din cauza presiunii crescute la nivelul articulaţiilor pelvisului, ca şi a tracţiunii exercitate asupra ligamentelor, care susţin uterul în cavitatea pelviană. Este adevărat că nu este indicat să iei medicamente antiinflamatorii pentru a reduce intensitatea durerii, dar poţi să foloseşti mici trucuri ce au şansa să te facă să te simţi mai bine.

 

  • În primul rând, este indicat să eviţi să faci eforturi mari şi, mai ales, mişcări ce ar suprasolicita coloana vertebrală. Dacă vrei să ridici ceva de jos, nu te apleca de spate, fiind mai indicat să îndoi genunchii pentru aceasta. Oricum, cel mai bine ar fi să nu te sfieşti să ceri ajutorul de fiecare dată când ai de cărat o greutate sau de mutat un anumit obiect.

 

  • O altă soluţie ar fi să încerci să îţi menţii greutatea corporală în limitele recomandate sarcinii. Nu sta în aceeaşi poziţie timp îndelungat şi la fiecare jumătate de oră încearcă să faci un pic de mişcare. E bine să dormi pe o saltea tare şi să foloseşti o pernă mare şi lungă pe care sa îţi sprijini picioarele.

 

  • De asemenea, este bine să încerci tot timpul să îţi ţii picioarele ridicate şi să nu le încrucişezi când eşti aşezată pe scaun. Dacă durerile sunt totuşi foarte puternice, cere sfatul unui medic.

 

Info:

Pe măsură ce greutatea corporală, forma şi echilibrul se modifică, se schimbă şi felul în care stai sau te ridici. Aceasta produce încordarea musculaturii. În sarcina avansată, când copilul se poziţionează cu faţa înainte şi cu partea din spate a capului, presează osul sacrum, apar dureri severe în partea de jos a spatelui.

Întreabă experții NUTRICIA
Oricând ai nevoie de un sfat de încredere, ei sunt alături de tine.
Întreabă-i tot ce vrei să ştii legat de sarcină, nutriţie sau îngrijirea
bebeluşului tău.
Pune o întrebare